Kommunicerar du argument som driver försäljning?

Kommunicerar du argument som driver försäljning?

Vad driver din försäljning, egentligen? Bara för att man har ett argument som positionerar bra på marknaden innebär det inte att det också driver försäljning. SAAB till exempel körde hårt i sitt teknikspår. Teknik är för många roligt men mot Volvos trygghetsspår fick SAAB svårt i längden att hävda sig.
 
Mina egna erfarenheter från kommunikationsbranschen, som i mångas ögon är luddig och svår att få grepp om, är att kunden i utgångsläget ofta söker en reklambyrå utifrån exempelvis kreativ höjd, strategisk förmåga, dokumenterad kompetens och en bra prisbild. Faktorer som i köparens interna diskussioner låter bra.
 
Den röda tråden i responsen jag har fått genom åren från kunder om varför de valt att samarbeta med oss har varit:

  • Vi förstår kundens verksamhet.
  • Vi är smidiga att samarbeta med.
  • Vi levererar i tid.
  • Vi levererar en hög nivå i relation till priset.

Faktorer som driver vår försäljning. Vilka faktorer driver egentligen din försäljning och hur kommunicerar du dem?

 

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Etikettmoln

-